Tartósított termékek

savanyúkáposzta

Tartósított termékek

A magyar gasztronómia nélkülözhetetlen kiegészítője a savanyúság. Savanyúság – saláta jár a sültek; pörköltek mellé. A savanyúságok nemcsak kiemelik a sültek ízharmóniáját, hanem megőrzik és így a szervezet számára főleg a téli időszakban pótolják a nyers zöldségek vitamin és ásványi anyag tartalmát. Ecetes lében történő tartósításuk révén könnyítik az emésztést.

Uborka

Az uborka i.e. 7. században indult hódító útjára. Magas víztartalma magas kálium tartalommal párosul. C-vitamin tartalma 10-20 mg/100g. Sok magnéziumot, kálciumot, foszfort, nátriumot és vasat tartalmaz. Energiatartalmát 1% fehérje, 2% szénhidrát teszi ki. Rosttartalma a káposztáéval vetekszik. A szláv népek egyik legkedveltebb növénye. Ők készítettek először 650 táján sós lé felhasználásával savanyú uborkát, hogy a nem termő időszakokban is fogyasztani tudják ezt az ásványi anyagokban és vitaminban igen értékes zöldségfélét. A kétféle eljárással savanyított uborka tökéletesen megőrzi a nyers alapanyag ásványi anyag és vitamin tartalmát.

Csemege uborka:

A gondosan megválogatott és előkészített kimondottan frissen szedett uborka hetekig érik az ecetes, fűszerekben gazdag lében, míg ízletes, élvezhető savanyúság lesz belőle. A csemege uborka kedvező biológiai hatása: – serkenti a belek és a vese működését – salaktalanítja a szervezetet.

Kovászos uborka

A sós lébe helyezett, lesúlyozott uborka cukortartalmát az elszaporodott tejsavbaktériumok megerjesztik, amitől az megsavanyodik. Az így savanyított uborka pár nap múlva fogyasztható, rendkívül egészséges savanyúság. Mind a téli hideg, mind a nyári meleg időben kitűnő frissítő kísérője a sülteknek és pörkölteknek, Önmagában fogyasztva is kitűnő előétel. Antibiotikum terápia idején a károsodott bélflórát kitűnően lehet vele regenerálni.

Ecetes almapaprika

Az étkezési paprika – mint hungarikum – napjainkra a termés méretében, alakjában, színében, fajta választékában, ízében rendkívül változatos zöldségfélénk. Az édes és erős ízűek széles átmenetét képező csípős ízűek is nagyon népszerűek. Az almapaprika kiemelkedően magas C-vitamin tartalma mellett (89mg/100g) karotint ; B6 vitamint B2 vitamint is tartalmaz. Ásványi anyagok közül a kálium, kálcium, magnézium, foszfor, nátrium tartalma igen jelentős. A savanyítási eljárás során egészségre igen kedvező hatású beltartalmi értékei nem változnak. A gondosan válogatott és előkészített almapaprika hetekig érik a fűszerekkel ízesített ecetes lépben, még kiváló ízvilágú, ropogós savanyúság lesz belőle. A fogyasztói igényeknek megfelelően a fajtaválaszték lehetővé teszi az ecetes csípős almapaprika és az ecetes édes almapaprika választhatóságát. Aki nem szereti vagy nem eheti a csípőset, annak sem kell nélkülöznie az ecetes almapaprika kiváló ízharmóniáját, ásványi anyag és vitaminpótlási tulajdonságát.

Ecetes cseresznye – paprika

A paprikafélék (lásd: almapaprika) megannyi egészségre kedvező hatását megtaláljuk a cseresznye paprikában. Igazi erős paprika: serkenti a vérkeringést. Felmelegíti és energiával tölti el az egész szervezetet, felgyorsítja az anyagcserét. A gondosan válogatott alapanyagot alapos előkészítés után ecetes lében tartósítjuk. 6-8 hetes érés után kellemes kísérője a téli energiában, zsírban gazdag ételeknek. Mint minden csípős-ecetes termék kiváló zsírbontó tulajdonságú.

Ecetes hegyes-erős paprika

A csípős paprika nyersen, savanyúságként elkészítve is kiváló kiegészítője étrendünknek. A nehezebben emészthető, zsírosabb ételek, húsok nélkülözhetetlen savanyúsága. Rendszeres fogyasztása nemcsak hogy egészséges, de egyenesen fogyaszt is. A csípős paprika, így a hegyes – erős paprika is képes megakadályozni a zsírsejtek növekedését. Hatóanyaga a kapszaicin csökkenti a zsírszövetek mennyiségét és a szervezetünk vérzsír szintjét. Az ecetes hegyes-erős paprika hordozza mindezen jó tulajdonságokat, a csípős ízek kedvelőinek kiváló savanyúsága.

Ecetes pepperoni-paprika

Az édes és csípős paprikák megannyi pozitív tulajdonságát felölelő savanyúság. Kedvelt mind az édes, mind a csípős paprikafélék kedvelőinek körében. Jó sütési tulajdonságai révén az ecetes pepperóni paprika nemcsak mint kísérő savanyúsága hús ételeknek, hanem azokkal együtt sütve igazi ínyencségek kerülhetnek az asztalra.

Galéria a tartósított termékek képeivel

Ecetes- kisdinnye

A dinnye magas vitamintartalmú gyümölcsünk. Sok B6 vitamint, niacint, folsavat, vasat és mangánt tartalmaz. Ezekkel az értékes tulajdonságokkal rendelkezik az ecetes kisdinnye is. Nagyon sérülékeny, igen óvatosan kell vele bánni a feldolgozás folyamatában. Vastag héja miatt megszurkáljuk, a nagyobbakat ketté vágjuk, hogy az ecetes lé minél rövidebb idő alatt, minél hatékonyabban érlelje meg. Édes – savanykás ízvilága miatt igen közkedvelt, mindenféle sült kiváló kísérője.

Vegyes-darabos savanyúság

A vegyes darabos savanyúságot azoknak ajánljuk, akik kedvelik a változatos ízeket, az édes – és savanykás, csemege – és csípős ízek egyvelegét. A vegyes-darabos savanyúság összetevőit a már kész termékekből fogyasztóink igényeihez alkalmazkodva állítjuk össze kiszerelési egységenként. Összetevői: uborka; kisdinnye; almapaprika édes, csípős; cseresznyepaprika (csípős); hegyes-erős paprika (csípős); karfiol (édes)

Vágott – vegyes saláta

Könnyű kiegészítője mind a téli hideg, mind a nyári hőség étkezési szokásainak. Többféle összetevője révén magas vitamin és ásványi anyag tartalommal bír. Összetevői: uborka-szeletelt; TV paprika-szeletelt; vöröshagyma-szeletelt; fejeskáposzta-szeletelt. Csemege ízesítésénél fogva minden korosztály kedvelt savanyúsága.

Káposzta – saláta

Három igen magas vitaminforrást tartalmazó zöldségünkből készült friss saláta. Összetevői: fejes káposzta – szeletelt; sárgarépa – szeletelt; vöröshagyma –szeletelt. A fejes káposzta, sárgarépa, vöröshagyma magas ásványi anyag tartalma mellett jelentős vitaminforrásunk mind a téli, mind a nyári hónapokban. Az összetevőket gondos válogatás, tisztítás után szeleteljük, majd ecetes lében érleljük. Igen kedvelt salátafélénk.

Vöröskáposzta – saláta

A vöröskáposzta igen értékes vitamin és ásványi anyag tatalmát akkor őrizzük meg, ha nyers formájában salátát készítünk belőle. Ennek egy kiváló módja az ecetes vöröskáposzta saláta. Készítésekor a vöröskáposztát igen vékonyra szeleteljük. Kevés sóval történő ízesítés után néhány hétig ecetes lében érleljük. Főleg szárnyasok és sertéshúsból készült ételek savanyúsága.

Ecetes karfiol

A karfiol a vadkáposzta termesztett változata. Magas C-vitamin tartalma mellett (60mg/100g) ásványi sókban is igen gazdag. Energiatartalma (30kcal/126kj) igen alacsony, így energiaszegény étrend kialakításánál, valamint a cukorbetegek számára kedvező tápanyag forrás lehet. A savanyúságként kedvelt ecetes karfiol megőrzi a nyers karfiol minden kedvező tulajdonságát. Rózsáira szedve ecetes lében érleljük, majd önállóan vagy vegyes savanyúságok alkotójaként kiváló csemege a húsos eledelek mellé.

Csemege cékla

A cékla egyik legfontosabb vitamin és ásványi anyag forrásunk. Az egész világon közkedvelt, az egészségünk megőrzése szempontjából nélkülözhetetlen zöldségünk. Magas pektin tartalma miatt jól szabályozza a máj anyagcsere folyamatait. Igen magas a kalcium, foszfor, vas, nátrium, kálium, kén, A-B-C-vitamin tartalma. Jelentős szerepe van a méregtelenítésben, egyensúlyban tartja a szervezet sav-bázis egyensúlyát. A zöldségek közöl a szervezet a céklából képes felvenni a legtöbb vasat. Ezen kiváló tulajdonságokkal rendelkezik az általunk készített csemege cékla saláta. A gondosan előkészített, megtisztított, főtt, szeletelt céklát ecetes-édes- savanykás, fűszerezett lébe keverjük. Az így elkészített céklasaláta rövid érés után fogyasztható. A csemege cékla előételként, vagy húsételek kísérőjeként nemcsak az ízanyagok összehangolásában, de a vitamin és ásványi anyagok pótlásában is elsőrendű feladatot lát el.

Töltött paprikák

A káposztával töltött paprikafélék egyesítik a káposzta és a paprikafélék kiváló élettani tulajdonságait. Magas ásványi anyag és vitaminforrás, melyre szervezetünknek igen nagy szüksége van különösen a téli hónapokban. A töltött paprika készítésénél a paprikaféléket szárától – magházától gondosan megtisztítjuk, majd igen vékonyra szeletel fehér- vagy vöröskáposztával megtöltjük. Ecetes- fűszerezett lében érleljük.
A paprika fajtájától függően készítünk:
– töltött almapaprikát édes csemege ízesítésű ill. csípős
– töltött TV paprikát csemege ízesítésű